Fysiotherapie / Mensendieck

Onze therapieën zijn met of zonder verwijzing toegankelijk. Sommige therapieën komen voor in een persoonlijk leefstijltraject of worden als los consult gegeven. Ook voor second opinion is het mogelijk om een afspraak te maken met de desbetreffende therapeut.

De fysiotherapeut helpt u bij lichamelijke problematiek maar ook bij het bepalen van uw belastbaarheid.

Pijn, ziekte of een andere beperking aan het lichaam kan uw dagelijks functioneren flink belemmeren. De fysiotherapeut doet een uitgebreide intake en onderzoek en stelt de diagnose. Pas als de fysiotherapeutische diagnose duidelijk is, bespreken we de behandelopties met u.

Het is mogelijk om uw consult aan te vullen met een bezoek aan onze orthopeed. Indien de orthopeed het nodig acht, kan er op dezelfde dag een MRI of een ander beeldvormend diagnostiek geregeld worden voor u. U krijgt op dezelfde dag de uitslag.

Revalidatie doen wij in de kliniek altijd persoonlijk. U hoeft daarom niet in een groep te revalideren, zelf revalideren wij onze cliënten liever buiten dan binnen op fitnessapparaten. Dit blijkt niet alleen meer succes te geven in de revalidatie omdat de cliënten functioneel trainen en niet overbelast worden maar de cliënten vinden dit ook prettiger.

Mensendieck is gericht op het verbeteren van houding en beweging in het dagelijks leven. Samen met u kijkt de oefentherapeut naar ongunstige factoren die uw klachten beïnvloeden of in stand houden. Dit kan zijn een verkeerde houding, verkorte spiergroepen, gespannen of verslapte spieren, stress, een te hoge ademhaling- of verkeerd bewegingspatroon. Teveel spanning op bepaalde spieren of gewrichten zorgt voor een verstoord evenwicht. Dit kan op de lange termijn overbelasting veroorzaken en kortdurende of chronische pijn en spanningsklachten geven.

In de kliniek werken de oefentherapeut en de fysiotherapeut vaak samen voor een optimaal resultaat.

Waar zitten de klachten?

Nutritie

Ik ga akkoord met de privacyverklaring

Heeft u specifieke vragen? Loopt u ergens tegenaan? Of wilt u iets anders achterlaten? Laat een bericht achter en wij zullen zo snel mogelijk antwoorden!

Voer a.u.b. uw naam in
    Vul alstublieft een bericht in.

Schaafsma

Kliniek voor Diagnostiek en Lijfstijl